10. märts 2013 |
Reisi targalt |
Reisiteenuste kasutamiseks tuleb tarbijatel enamasti teha üsna suurte summade ulatuses ettemakseid ning sageli ostetakse välismaal tegutsevate ettevõtete teenuseid. Seetõttu on reisimine valdkond, kus tarbija peaks eelkõige tähelepanu pöörama teenusepakkuja valikule - usaldusväärse ettevõtte leidmine säästab võimalikust hilisemast meelehärmist ja majanduslikust kahjust. Seda nii üksikute lennu- ja laevareiside kui ka mitmetest teenustest koosnevate pakettreiside puhul.
Enne reisiteenuste ostmist
- Uuri põhjalikult järele, mida teenus endast kujutab ja mõtle järele, kas see vastab Sinu vajadustele ja soovidele.
- Küsi üle teenuse lõpphind.
- Tee teenusepakkujale taustakontroll: otsi infot internetist, loe foorumitest varasemate klientide arvamusi. Kui oled ostmas pakettreisi mõnelt Eestis tegutsevalt reisikorraldajalt või -büroolt, vaata üle ka tarbijakaitseameti reisiettevõtjate must nimekiri ning kontrolli majandustegevuse registrist firma registreeringut ja tagatist. Kui Sul jäi midagi arusaamatuks või soovid täpsustada infot saada oma küsimus info@tarbijakaitseamet.ee või helista telefonil 1330 või 6 201 707.
-
Loe läbi teenuse osutamise tingimused. Pööra kindlasti tähelepanu
- taganemistingimustele ja
- pretensioonide lahendamise korrale.
- Kontrolli üle kontaktandmed, kuhu saaksid teenusega seotud küsimustes pöörduda.
Säilita kõik teenuseostmisega seotud dokumendid ning võta reisile igaks juhuks kaasa ka nende väljatrükid.
Kui Sul tekib reisil olles mõne teenusega probleeme, pöördu ise kohe teenusepakkuja poole ning püüa koos ettevõttega leida Sinu jaoks sobiv lahendus. Kui Sa kokkuleppele ei saa, võta ühendust tarbijakaitseametiga.
KASULIKKE LINKE
- Nutitelefoni rakendus reisija õigustest
- Mobiilirakendus nõuannetega erinevates riikides toimetulekuks
- Reisija õigused Euroopa Liidus
- Reisikindlustus
- Turismiseadus
- Turismifirmade liit
- Raha kasutamine puhkusel
- Reisikalkulaator
- Arstiabi reisil
Allikas: